Jeśli Twoja firma odnosi taki sukces bez strony internetowej, możesz się zastanawiać: czy w ogóle potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy? Jaki jest sens, jeśli moja firma radzi sobie świetnie bez tego?
Krótka odpowiedź jest taka, że nigdy nie było lepszego czy ważniejszego czasu na inwestowanie w stronę internetową dla Twojej firmy. Strona internetowa oferuje szeroką gamę korzyści dla firm, a wartość większości z tych korzyści wzrasta wykładniczo z roku na rok, podobnie jak sam Internet.
Nie jesteś przekonany? Zebrałem dziesięć największych korzyści, jakie twoja firma może zyskać z nawet prostej strony internetowej.
Dziesięć powodów, dla których potrzebujesz strony internetowej dla swojej firmy.
1. Strona internetowa sprawia, że wyglądasz profesjonalnie.
84% dzisiejszych konsumentów uważa, że strona internetowa sprawia, że Twoja firma jest bardziej wiarygodna niż firmy, które mają tylko profile w mediach społecznościowych. Twoja strona internetowa jest również idealnym miejscem, aby pokazać wszelkie profesjonalne certyfikaty lub nagrody czy osiągnięcia Twojej firmy.
Poza tym posiadanie własnej strony internetowej pozwala utworzyć markowy adres e-mail (np. [email protected]), który zwiększa poziom profesjonalizmu do całej korespondencji, zwłaszcza jeśli do tej pory używałeś osobistego adresu e-mail do prowadzenia działalności.
2. Twoja witryna może przyciągnąć nowych klientów za pośrednictwem Google.
Możesz być zadowolony z wielkości swojej firmy, ale każda firma jest zależna od obrotów klientów. Aby stale się rozwijać, musisz przyciągnąć nowych klientów, a jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić, jest uwidocznienie siebie w Google.
Dobrze zoptymalizowana strona internetowa może pomóc Twojej firmie w byciu widocznym na różne wyszukiwane hasła i przyciągnąć stały strumień nowych klientów. Istnieją narzędzia SEO, które ułatwiają optymalizację witryny bez wcześniejszego szkolenia.
3. Możesz wyraźnie zaprezentować wszystkie swoje produkty i usługi.
Możesz pokazać potencjalnym klientom, co oferujesz i zaprezentować szczegółową specyfikację swoich produktów i usług. Zobacz przykład bhplab.pl, jak wiele informacji jest zawartych na stronie internetowej.

Inną rzeczą, którą możesz zrobić, to opublikować ważne informacje o swoich produktach i usługach w witrynie, aby upewnić się, że przyciągasz odpowiednich klientów. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację, możesz zaznaczyć w menu wszystkie pozycje, które są bezglutenowe lub poinformować o możliwości zamówienia z dowozem do domu.
4. Możesz wyświetlać swoje najlepsze recenzje i referencje w widocznym miejscu na swojej stronie internetowej
Wyświetlanie najlepszych opinii i / lub referencje w widocznym miejscu na swojej stronie internetowej jest doskonałym sposobem na budowanie profesjonalnego wizerunku Twojej firmy. Może to być w formie osobistych referencji klientów, jak ta galeria na stronie internetowej Centrum Szkoleniowego Służb Ochrony DELTA

Publikowanie najlepszych opinii na swojej stronie internetowej służy również dodatkowemu celowi tworzenia własnego archiwum. Oznacza to, że nawet jeśli witryny przechowujące recenzje różnych firm w pewnym momencie w przyszłości przestaną być aktywne, nadal będziesz mieć najlepsze recenzje u siebie
5. Strona internetowa może zachęcić klientów do
Strona internetowa jest doskonałym miejscem, aby twoje dane kontaktowe były łatwo dostępne dla potencjalnych klientów. Możesz nawet opublikować informacje kontaktowe w nagłówku lub stopce, aby były wyświetlane na każdej stronie. Zobacz na przykładzie Radczyni Prawnej, że poza stroną “kontakt”, wszystkie potrzebne informacje są dostępne w stopce na każdej podstronie.

6. Możesz zintegrować swoją witrynę z Mapami Google, aby użytkownicy mogli Cię łatwiej znaleźć.
Witryna umożliwia osadzanie map bezpośrednio w zawartości. Niektóre firmy, takie jak Kuźnia Smaku, mają mapę osadzoną bezpośrednio na ich stronie stronie internetowej:

Osadzona mapa ułatwia osobom, które nie spędzają dużo czasu w Twojej okolicy, znalezienie firmy. Jest to szczególnie świetne, jeśli organizujesz imprezy lub Twoimi klientami są turyści z poza rejonów, w których znajduje się Twoja firma.
7. Twoja strona internetowa ustanawia Twoje miejsce w branży.
Jeśli twoi konkurenci nie są jeszcze online, zrobią to prawdopodobnie wkrótce. Załóż pozycję lidera w swojej dziedzinie, najpierw budując wysokiej jakości stronę internetową.
Jeśli twoi konkurenci są online możesz zbudować stronę internetową, która jest zupełnie inna od witryn konkurencji, pokazując potencjalnym klientom, co wyróżnia Twoją firmę.
8. Strona internetowa nie jest już taka trudna w zarządzaniu.
WordPress jest prawdopodobnie najbardziej znany z blogów. Przynajmniej we wcześniejszej formie tak się zaczęło. Dzisiaj zasila ogromną ilość różnorodnych stron internetowych. To dlatego, że w jego rdzeniu jest potężny CMS (Content Management System). Ta platforma umożliwia osobom o każdym poziomie umiejętności na szybkie i łatwe publikowanie treści i formatowanie ich w spójny sposób. W ogóle nie są potrzebne żadne umiejętności kodowania czy zaawansowana wiedza techniczna.
Dodanie nowych produktów na swojej stronie czy ewentualna drobna zmiana w opisie, lub zmiana ceny za usługę to kwestia raptem kilku kliknięć.
9. Strona internetowa zapewnia twój sukces w dłuższej perspektywie.
W 2020 r. prawie 4,54 mld osób (59% ludności świata) korzysta z Internetu, a liczba ta nie maleje, rośnie wręcz z ogromną prędkością.
W miarę postępów w erze cyfrowej Twoja firma nie będzie widoczna dla tych wszystkich ludzi, którzy są potencjalnymi klientami Twoich usług czy nabywcami Twoich produktów.
Aby pozostać konkurencyjnym w tym coraz bardziej cyfrowym świecie, Twoja firma musi być w Internecie.
10. Możesz uzyskać wszystkie te korzyści, nie wydając fortuny.
Oczywiście stworzenie byle jakiej strony internetowej nie da Ci gwarancji sukcesu. Dziś jest to świat hiper-konkurencji. W odległości kliknięcia, są setki stron podobnych do Twojej, a klienci wybierają tylko te, które są najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wiele osób, nie obserwuje zachodzących zmian i wciąż naiwnie wierzy, że w cenie kilkuset złotych, stworzą stronę, która rozkręci ich biznes. Większość z nich nawet nie opłaca firmowej domeny na kolejny rok, bo się nie opłaca, a Ci bardziej wytrwali, uczą się na swoich błędach i zlecają stworzenie strony jeszcze raz, tak jak powinna być zrobiona za pierwszym razem. Finalny koszt takiej strony internetowej jest zawsze sumą kosztu obu stron (cena starej strony + cena nowej strony).
Znam sprawdzone sposoby tworzenia stron internetowych, które kilkukrotnie zwiększają szansę wywołania takiego zachowania u odwiedzającego, aby przyniosły jak największe korzyści. Wiem jak to robić i mogę Ci w tym pomóc. Chcesz otrzymać niezobowiązującą ofertę stworzenia strony internetowej dla Twojej firmy?